søndag den 26. februar 2012

Deller med soltørret tomater og feta

Her et lille tip til de klassiske frikadeller.

Her har jeg lavet frikadeller fra økogris (tak Føtex, for endelig at have fået noget øko-gris!!), med soltøret tomater og fetaost.

Jeg har lavet frikadellerne stort set som almindelige, bortset fra at jeg skifter alm mel ud med gramahamsmel. Derefter har jeg hakket en masse soltørret tomater som har ligger i olie, og en masse feta og blandet i. Easy Peasy.. Så bare på panden med dem, hvis du har fråset med æggene, så gerne med to spiseskeer ;)

Til har jeg lavet alm. ris, hvor jeg (før risene bliver kogt) har blandet forårsløg, og le puy linser i, for at pifte det lidt op. Det blev også virkelig godt, og mætter langt bedre end alm kedelige hvide ris. Hvis man er mere til brune ris, ville jeg anbefale at du bruger nogle brune bønner i stedet for linser, så det passer med kogetiden..


Frikadeller

500 g hakket kalv/svin
1 dl mælk
2 æg
1 løg
salt  & peber
2-3 spsk. mel el. Havregryn
Evt. Hvidløg, soltørret tomater i olie og fetaost.


Tilbehør:
Ris med linser & forårsløg


MUMS!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar