torsdag den 15. august 2013

Barnevognstæppe i grannystripes

Jeg er begyndt at hækle, og selvom at jeg ikke er noget haj til det, kan jeg godt lide at veksle mellem strik og hækling, så fingrene ikke låser sig fast i en position. Dette lille tæppe, som ikke er så langt endnu, bliver måske til mig selv, når det engang bliver aktuelt. Jeg elsker farverne! Det er hæklet i Grannystripes; 
Slå 150 lf op.
2 rk: 1 fm i hver lm.
3 rk: *3 stgm i 3. fm, 1 lf, 3 stgm i 3. lm* Fortsæt rk ud. lav 3 lm i slutningen, for at vende arbejdet.

Og sådan fortsætter man, jeg har skiftet farve i hver anden rk, så alle de løse ender hænger samme sted. Faktisk så har jeg i mine 3 vende lm hæklet med begge farver, for på den måde at hæfte ender.

Af garn jeg har brugt bomuldsgarn fra stof og stil.

Opdatering følger, når tæppet er nået videre.

1 kommentar:

  1. Årh, hvor ser det sejt ud, gad virkelig godt lære at hækle sådan et tæppe!

    Måske du kan lærer mig det?

    Mange hilsner
    Anne

    SvarSlet