søndag den 3. april 2011

Tykke minipandekager m nutella, banan og jordbærmilkshake!

Dette er det lækreste morgenmad, hvis man er til den slags.

Jeg plejer at lave en ordentlig portion når jeg er igang, altså denne portion gange 3 el 4.

Minipandekager: (nok til ca. 8 stk)
150 g mel
1 tsk bagepulver
3 knsp salt
1,5 dl mælk
1 æg
30 g sukker
30 g smør
evt. friske bær el chokolade, hvis man har lyst til det. ca. 125 g.

alt blandes sammen, piskes godt. Smørret bruges til stegning. brug to skeer til at få dejen over på panden, steg dem ca 2 min. på hver side, eller til de bliver gyldne.

Jordbærmilkshake:
Frosne jordbær (alle bær kan bruges, kun fantasien sætter grænser)
mælk
akaciehonning
evt. koldpresset hørfrøolie, bruger jeg altid i milkshakes og smoothies, det er super godt for huden, fordøjelsen og tarmene. Jeg bruger gerne 3-4 spsk. Kan købes i helsekoster, men efterhånden tror jeg også steder som brugsen, super best og bilka har det. Det er vigtigt det står på køl når man køber det, så er man sikker på at oliens gode egenskaber er blevet bevaret. Det skal efterfølgende også stilles koldt.

Blendes sammen og serveres med det samme.

Pandekagerne lægges sammen, pandekage med nutella og banan i skiver i så mange lag som man nu ønsker.

milkshaken serveres med sugerør :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar