søndag den 16. oktober 2011

Pizzasnegle



Mine pizzasnegle. Det bliver faktisk rigtig godt med en af AMOs pizzamels pakker, og så kan man jo lave dem med valgfrit fyld. Jeg synes det er super lækkert at lave en blanding af mozzarella og chedder, pensle til slut med lidt god olivenolie og dryse med lidt havsalt.. MUMS! :P


Ca. 15 stk.
Dej:
2 dl. Vand
1 spsk. olie
25 g. Gær
½ tsk. salt
2 del grahamsmel
3 del hvedemel
Fyld:
200 g skinke
2 dl. Revet ost
1 ds. Tomatpuré
oregano
hvidløg
paprika

  
Rør dejen smidig. Lad den hæve lunt og tildækket ca. 30 min.
Tag dejen op på et mel drysset bord, og rul den ud til en rektangulær plade.
Smør hvidløg, tomatpuré ud. Drys med oregano og paprika. Fordel ost og skinke, og rul dejen sammen til en rulle. Skær i 15 stykker.
Læg dejen med snitfladerne opad på en bageplade. Lad dem efterhæve ca. 30 min.
Bag i ovn på 225 grader i ca. 8-10 min. (kan evt. Pensles med æg for gyldent skær.)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar